Tips och tankar kring böcker, läsning, musik och film från Karlskronas bibliotek



fredag 15 juni 2012

Snart semester...

Semesterdagar brukar innebära mer tid för läsning. Själv har jag samlat på mig en hög med böcker, en del lånat från bibblan och några från den egna bokhyllan. Alldeles för många kan man lugnt konstatera. Hinner jag läsa fyra så är det bra. Mina sommarval: Elly Griffiths: The house at Sea’s end och A room full of bones – deckare på engelska (varför ska man göra det lätt för sig?) Håkan Nesser: Himmel över London – Nesser gör mig sällan besviken. Emma Granholm: Sjutton år och skitsnygg – en ungdomsbok om skönhetsideal ur en killes perspektiv. Verkar intressant. John Fowles: Den franske löjtnatens kvinna – finns som pocket. Filmatiserad med Meryl Streep i huvudrollen. Filmen såg jag när det begav sig, i början av 1980-talet, men har inte läst boken. Virginia Woolf: Orlando – kanske, för leken med manligt och kvinnligt. Dessutom väntar ett pocketpaket med bland annat Ben Watts Patient. Ben Watt är ena halvan av popduon Everything but the girl. Under en turné drabbas han av en akut mystisk sjukdom – detta är hans berättelse om sjukdomsperioden.

/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar