Tips och tankar kring böcker, läsning, musik och film från Karlskronas bibliotek



torsdag 20 december 2012

Min julläsning

Nu stundar julledighet och jag tänker ta igen mig framför kakelugnen tillsammans med några böcker som jag letat fram i hyllan. Det är romaner som jag länge gått och sneglat och förhoppningsvis finner jag tid till att läsa dem i mellandagarna. I högen skymtar bland annat moderna sagor, en klassiker, en tonårsbok som verkar ljuvlig och Janet Frames debutbok...

Ugglor gråter av Janet Frame
En station från paradiset av Mariette Glodeck
Omfamningarnas bok av Eduardo Galeano
Bonjour tristesse av Françoise Sagan
Paris, chérie : så där säger folk, alltså av Ida Pyk

Dessutom tänkte jag försöka se dokumentären av Robert B. Weide om en av mina favoritregissörer Woody Allen som verkar förträffligt bra. Här hoppas jag att man verkligen får komma under huden på den något gåtfulla Allen. Filmen heter kort och gott Woody Allen : A documentary och finns att låna gratis på stadsbiblioteket.

God jul på er alla läsare!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar