Tips och tankar kring böcker, läsning, musik och film från Karlskronas bibliotek



onsdag 3 november 2010

Vad läser ni just nu?

Ibland blir man nyfiken på vad andra läser, och kan inte riktigt vänta tills de har läst klart innan man frågar… Såhär svarade några av mina kollegor på stadsbiblioteket:

Lisa läser Oryx och Crake av Margaret Atwood. ”Jag läser om den efter att just ha läst Syndaflodens år som är en parallellroman till Oryx och Crake.”

Kristina läser The Whisperers av John Connolly, den senaste delen i serien om privatdetektiven Charlie Parker. ”Man kan säga att det är en skräckdeckare. Alla böckerna är fantastiska, jag går in i den världen fullständigt.”

Katarina läser trädgårdsböcker. ”Jag tycker det är roligt att bläddra i dem och tänka på vilken fin trädgård jag kommer att få till våren.”

Margareta läser Mörkrets alla färger av Peter Robinson, en deckare i serien om kriminalinspektör Alan Banks. ”Jag har inte kommit så långt, men den verkar bra än så länge.”

Agneta läser Robert Gustafssons självbiografi Från vaggan till deadline. ”Den är intressant och man får veta mycket om hans liv.”

Själv läser jag Strindbergs stjärna av Jan Wallentin. Jag blev lite nyfiken på den eftersom den hade blivit så omtalad och omskriven innan den ens hade kommit ut. Jan Wallentin har beskrivits som nästa Dan Brown och boken som Sveriges senaste deckarexport. Efter ca 70 sidors läsning är jag inte besviken!

Vad läser du just nu?

/Åsa

4 kommentarer:

  1. Läser just nu, Svinajakten - Anna Bovaller.

    SvaraRadera
  2. Läser just nu, Båten av Nam Le och Jane Eyre av Charlotte Bronte.

    SvaraRadera
  3. "Jane Eyre" med bokcirkeln i Lyckeby och "Tack, Modernismen för den tid som varit" av Göran Palm för att jag är ganska förtjust i hans lyrik. Den är inte så lätt.

    SvaraRadera
  4. Erlend Loes nya "Stilla dagar i mixing part"

    SvaraRadera