Tips och tankar kring böcker, läsning, musik och film från Karlskronas bibliotek



onsdag 11 april 2018

Scrappy little nobody – Anna Kendrick

Ni känner säkert igen Anna Kendrick från filmer som Pitch Perfect, Twilight och hennes Oscarsnominerade roll i Up in the air, här kommer hennes självbiografi – Scrappy Little Nobody. (Vilken underbar titel!) 

Anna bjuder in oss i hennes värld, allt från hennes barndom till hennes genombrott i Hollywood. Hon började tidigt uppträda på Broadway och pendlade sedan tillbaka till skolan i Maine.

Anna är oerhört charmig i hennes skrivande, när man läser känns det som hon pratar direkt med en vän, man kan inte annat än att älska henne. Hon berättar om familjen, förhållanden, och flytten tvärs över landet, Anna är otroligt rolig, ärlig och väldigt jordnära. 

Vi får läsa om en kvinna som längtar efter att slänga av sig eleganta klänningar och högklackade skor och få på sig joggingbyxor och äta skräpmat. Anna skriver om det inte alltid så glamorösa kändislivet och det känns som man verkligen lär känna henne.

Jag hoppas att hon i framtiden släpper ännu en bok, detta var en jag inte ville lägga ner, flera gånger skrattade jag högt och hela tiden hade jag ett leende på läpparna. Denna kommer jag absolut läsa om! 


/ Veronica F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar