Tips och tankar kring böcker, läsning, musik och film från Karlskronas bibliotek



måndag 2 juli 2012

Min sommarläsning

Dags att planera för sommarens läsning, och som vanligt är planeringen halva nöjet! Jag har tyvärr inte hunnit läsa så mycket som jag skulle önskat under året som gått, så nu är förväntningarna höga inför sommaren. Många böcker har redan fått följa med hem från bibblan, men det finns även en del olästa som väntar hemma i bokhyllan.

Joyce Carol Oates har länge varit en favorit, och i år har jag lånat med mig hennes  Lilla himlafågel. Johan skrev ett så fint blogginlägg om den nyligen bortgångne Ray Bradbury, så jag tog även med mig hans Blommande vin. Rona Jaffes Det bästa av allt bytte jag till mig på bibblans bokbytarbord - delvis för att den var så snygg - men nu hoppas jag att den ska vara bra också. Gillian Flynns Dark places inhadlades redan förra sommaren, men nu får den en chans till att bli läst!

Ingen sommar utan deckare! Belinda Bauer är en rätt ny bekantskap, men jag har tyckt mycket om hennes två första böcker, och nu ser jag fram emot att läsa den tredje, Finders keepers, som hittills bara finns på engelska. Maria Lang var min mormors favoritförfattare, och hennes böcker plockar jag ofta fram och läser om under sommaren, så även i år.

Trevlig sommarläsning!

/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar